조회 수 1077 추천 수 0 댓글 0
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 게시글 수정 내역 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 게시글 수정 내역 댓글로 가기 인쇄
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 1
Disputatio pro declaratione virtutis
indulgentiarum
Martinus Luther
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum
95 Theses
31 octobris 1517
Amore et studio elucidande veritatis hec subscripta
disputabuntur
Wittenberge, Presidente R. P. Martino Lutther,
Artium et S.
Theologie Magistro eiusdemque ibidem lectore
Ordinario. Quare
petit, ut qui non possunt verbis presentes
nobiscum disceptare
agant id literis absentes. In nomine domini
nostri Hiesu Christi.
Amen.
----
1. Dominus et magister noster Iesus Christus dicendo 'Penitentiam agite etc.' omnem vitam fidelium
penitentiam esse voluit.
2. Quod verbum de penitentia sacramentali (id est confessionis et satisfactionis, que sacerdotum ministerio
celebratur) non potest intelligi.
3. Non tamen solam intendit interiorem, immo interior nulla est, nisi foris operetur varias carnis
mortificationes.
4. Manet itaque pena, donec manet odium sui (id est penitentia vera intus), scilicet usque ad introitum regni
celorum.
5. Papa non vult nec potest ullas penas remittere preter eas, quas arbitrio vel suo vel canonum imposuit.
6. Papa non potest remittere ullam culpam nisi declarando, et approbando remissam a deo Aut certe remittendo
casus reservatos sibi, quibus contemptis culpa prorsus remaneret.
7. Nulli prorus remittit deus culpam, quin simul eum subiiciat humiliatum in omnibus sacerdoti suo vicario.
8. Canones penitentiales solum viventibus sunt impositi nihilque morituris secundum eosdem debet imponi.
9. Inde bene nobis facit spiritussanctus in papa excipiendo in suis decretis semper articulum mortis et
necessitatis.
10. Indocte et male faciunt sacerdotes ii, qui morituris penitentias canonicas in purgatorium reservant.
11. Zizania illa de mutanda pena Canonica in penam purgatorii videntur certe dormientibus episcopis
seminata.
12. Olim pene canonice non post, sed ante absolutionem imponebantur tanquam tentamenta vere contritionis.
13. Morituri per mortem omnia solvunt et legibus canonum mortui iam sunt, habentes iure earum
relaxationem.
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 2
14. Imperfecta sanitas seu charitas morituri necessario secum fert magnum timorem, tantoque maiorem,
quanto minor fuerit ipsa.
15. Hic timor et horror satis est se solo (ut alia taceam) facere penam purgatorii, cum sit proximus
desperationis horrori.
16. Videntur infernus, purgaturium, celum differre, sicut desperatio, prope desperatio, securitas differunt.
17. Necessarium videtur animabus in purgatorio sicut minui horrorem ita augeri charitatem.
18. Nec probatum videtur ullis aut rationibus aut scripturis, quod sint extra statum meriti seu augende
charitatis.
19. Nec hoc probatum esse videtur, quod sint de sua beatitudine certe et secure, saltem omnes, licet nos
certissimi simus.
20. Igitur papa per remissionem plenariam omnium penarum non simpliciter omnium intelligit, sed a seipso
tantummodo impositarum.
21. Errant itaque indulgentiarum praedicatores ii, qui dicunt per papae indulgentias hominem ab omni poena
solvi et salvari.
22. Quin nullam remittit animabus in purgatorio, quam in hac vita debuissent secundum Canones solvere.
23. Si remissio ulla omnium omnino penarum potest alicui dari, certum est eam non nisi perfectissimis, i.e.
paucissimis, dari.
24. Falli ob id necesse est maiorem partem populi per indifferentem illam et magnificam pene solute
promissionem.
25. Qualem potestatem habet papa in purgatorium generaliter, talem habet quilibet Episcopus et Curatus in sua
diocesi et parochia specialiter.
26. Optime facit papa, quod non potestate clavis (quam nullam habet) sed per modum suffragii dat animabus
remissionem.
27. Hominem predicant, qui statim ut iactus nummus in cistam tinnierit evolare dicunt animam.
28. Certum est, nummo in cistam tinniente augeri questum et avariciam posse: suffragium autem ecclesie est
in arbitrio dei solius.
29. Quis scit, si omnes anime in purgatorio velint redimi, sicut de s. Severino et Paschali factum narratur.
30. Nullus securus est de veritate sue contritionis, multominus de consecutione plenarie remissionis.
31. Quam rarus est vere penitens, tam rarus est vere indulgentias redimens, i. e. rarissimus.
32. Damnabuntur ineternum cum suis magistris, qui per literas veniarum securos sese credunt de sua salute.
33. Cavendi sunt nimis, qui dicunt venias illas Pape donum esse illud dei inestimabile, quo reconciliatur homo
deo.
34. Gratie enim ille veniales tantum respiciunt penas satisfactionis sacramentalis ab homine constitutas.
35. Non christiana predicant, qui docent, quod redempturis animas vel confessionalia non sit necessaria
contritio.
36. Quilibet christianus vere compunctus habet remissionem plenariam a pena et culpa etiam sine literis
veniarum sibi debitam.
37. Quilibet versus christianus, sive vivus sive mortuus, habet participationem omnium bonorum Christi et
Ecclesie etiam sine literis veniarum a deo sibi datam.
38. Remissio tamen et participatio Pape nullo modo est contemnenda, quia (ut dixi) est declaratio remissionis
divine.
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 3
39. Difficillimum est etiam doctissimis Theologis simul extollere veniarum largitatem et contritionis veritatem
coram populo.
40. Contritionis veritas penas querit et amat, Veniarum autem largitas relaxat et odisse facit, saltem occasione.
41. Caute sunt venie apostolice predicande, ne populus false intelligat eas preferri ceteris bonis operibus
charitatis.
42. Docendi sunt christiani, quod Pape mens non est, redemptionem veniarum ulla ex parte comparandam esse
operibus misericordie.
43. Docendi sunt christiani, quod dans pauperi aut mutuans egenti melius facit quam si venias redimeret.
44. Quia per opus charitatis crescit charitas et fit homo melior, sed per venias non fit melior sed tantummodo a
pena liberior.
45. Docendi sunt christiani, quod, qui videt egenum et neglecto eo dat pro veniis, non idulgentias Pape sed
indignationem dei sibi vendicat.
46. Docendi sunt christiani, quod nisi superfluis abundent necessaria tenentur domui sue retinere et
nequaquam propter venias effundere.
47. Docendi sunt christiani, quod redemptio veniarum est libera, non precepta.
48. Docendi sunt christiani, quod Papa sicut magis eget ita magis optat in veniis dandis pro se devotam
orationem quam promptam pecuniam.
49. Docendi sunt christiani, quod venie Pape sunt utiles, si non in eas confidant, Sed nocentissime, si timorem
dei per eas amittant.
50. Docendi sunt christiani, quod si Papa nosset exactiones venialium predicatorum, mallet Basilicam s. Petri
in cineres ire quam edificari cute, carne et ossibus ovium suarum.
51. Docendi sunt christiani, quod Papa sicut debet ita vellet, etiam vendita (si opus sit) Basilicam s. Petri, de
suis pecuniis dare illis, a quorum plurimis quidam concionatores veniarum pecuniam eliciunt.
52. Vana est fiducia salutis per literas veniarum, etiam si Commissarius, immo Papa ipse suam animam pro
illis impigneraret.
53. Hostes Christi et Pape sunt ii, qui propter venias predicandas verbum dei in aliis ecclesiis penitus silere
iubent.
54. Iniuria fit verbo dei, dum in eodem sermone equale vel longius tempus impenditur veniis quam illi.
55. Mens Pape necessario est, quod, si venie (quod minimum est) una campana, unis pompis et ceremoniis
celebrantur, Euangelium (quod maximum est) centum campanis, centum pompis, centum ceremoniis
predicetur.
56. Thesauri ecclesie, unde Pape dat indulgentias, neque satis nominati sunt neque cogniti apud populum
Christi.
57. Temporales certe non esse patet, quod non tam facile eos profundunt, sed tantummodo colligunt multi
concionatorum.
58. Nec sunt merita Christi et sanctorum, quia hec semper sine Papa operantur gratiam hominis interioris et
crucem, mortem infernumque exterioris.
59. Thesauros ecclesie s. Laurentius dixit esse pauperes ecclesie, sed locutus est usu vocabuli suo tempore.
60. Sine temeritate dicimus claves ecclesie (merito Christi donatas) esse thesaurum istum.
61. Clarum est enim, quod ad remissionem penarum et casuum sola sufficit potestas Pape.
62. Verus thesaurus ecclesie est sacrosanctum euangelium glorie et gratie dei.
63. Hic autem est merito odiosissimus, quia ex primis facit novissimos.
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 4
64. Thesaurus autem indulgentiarum merito est gratissimus, quia ex novissimis facit primos.
65. Igitur thesauri Euangelici rhetia sunt, quibus olim piscabantur viros divitiarum.
66. Thesauri indulgentiarum rhetia sunt, quibus nunc piscantur divitias virorum.
67. Indulgentie, quas concionatores vociferantur maximas gratias, intelliguntur vere tales quoad questum
promovendum.
68. Sunt tamen re vera minime ad gratiam dei et crucis pietatem comparate.
69. Tenentur Episcopi et Curati veniarum apostolicarum Commissarios cum omni reverentia admittere.
70. Sed magis tenentur omnibus oculis intendere, omnibus auribus advertere, ne pro commissione Pape sua illi
somnia predicent.
71. Contra veniarum apostolicarum veritatem qui loquitur, sit ille anathema et maledictus.
72. Qui vero, contra libidinem ac licentiam verborum Concionatoris veniarum curam agit, sit ille benedictus.
73. Sicut Papa iuste fulminat eos, qui in fraudem negocii veniarum quacunque arte machinantur,
74. Multomagnis fulminare intendit eos, qui per veniarum pretextum in fraudem sancte charitatis et veritatis
machinantur,
75. Opinari venias papales tantas esse, ut solvere possint hominem, etiam si quis per impossibile dei
genitricem violasset, Est insanire.
76. Dicimus contra, quod venie papales nec minimum venialium peccatorum tollere possint quo ad culpam.
77. Quod dicitur, nec si s. Petrus modo Papa esset maiores gratias donare posset, est blasphemia in sanctum
Petrum et Papam.
78. Dicimus contra, quod etiam iste et quilibet papa maiores habet, scilicet Euangelium, virtutes, gratias,
curationum &c. ut Co. XII.
79. Dicere, Crucem armis papalibus insigniter erectam cruci Christi equivalere, blasphemia est.
80. Rationem reddent Episcopi, Curati et Theologi, Qui tales sermones in populum licere sinunt.
81. Facit hec licentiosa veniarum predicatio, ut nec reverentiam Pape facile sit etiam doctis viris redimere a
calumniis aut certe argutis questionibus laicorm.
82. Scilicet. Cur Papa non evacuat purgatorium propter sanctissimam charitatem et summam animarum
necessitatem ut causam omnium iustissimam, Si infinitas animas redimit propter pecuniam funestissimam ad
structuram Basilice ut causam levissimam?
83. Item. Cur permanent exequie et anniversaria defunctorum et non reddit aut recipi permittit beneficia pro
illis instituta, cum iam sit iniuria pro redemptis orare?
84. Item. Que illa nova pietas Dei et Pape, quod impio et inimico propter pecuniam concedunt animam piam et
amicam dei redimere, Et tamen propter necessitatem ipsius met pie et dilecte anime non redimunt eam gratuita
charitate?
85. Item. Cur Canones penitentiales re ipsa et non usu iam diu in semet abrogati et mortui adhuc tamen
pecuniis redimuntur per concessionem indulgentiarum tanquam vivacissimi?
86. Item. Cur Papa, cuius opes hodie sunt opulentissimis Crassis crassiores, non de suis pecuniis magis quam
pauperum fidelium struit unam tantummodo Basilicam sancti Petri?
87. Item. Quid remittit aut participat Papa iis, qui per contritionem perfectam ius habent plenarie remissionis et
participationis?
88. Item. Quid adderetur ecclesie boni maioris, Si Papa, sicut semel facit, ita centies in die cuilibet fidelium
has remissiones et participationes tribueret?
Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 5
89. Ex quo Papa salutem querit animarum per venias magis quam pecunias, Cur suspendit literas et venias iam
olim concessas, cum sint eque efficaces?
90. Hec scrupulosissima laicorum argumenta sola potestate compescere nec reddita ratione diluere, Est
ecclesiam et Papam hostibus ridendos exponere et infelices christianos facere.
91. Si ergo venie secundum spiritum et mentem Pape predicarentur, facile illa omnia solverentur, immo non
essent.
92. Valeant itaque omnes illi prophete, qui dicunt populo Christi 'Pax pax,' et non est pax.
93. Bene agant omnes illi prophete, qui dicunt populo Christi 'Crux crux,' et non est crux.
94. Exhortandi sunt Christiani, ut caput suum Christum per penas, mortes infernosque sequi studeant,
95. Ac sic magis per multas tribulationes intrare celum quam per securitatem pacis confidant.

  1. notice

    동탄명성교회 앱을 아이폰, 아이패드 등 iOS 계열 휴대폰에서 사용하기

    동탄명성교회 앱은 원래 iOS와 안드로이드폰 둘 다 동시 출시할 예정이었으나, 애플 앱 정책에 따라 아이폰 App Store에는 출시 할 수 없게 되었습니다. 하지만 앱을 설치하지 않고 아이폰에서 동탄명성교회 홈페이지를 이용하는 방법이 있습니다. 밑에 사진을...
    Date2014.10.16 By관리자 Views19486
    read more
  2. notice

    동탄명성교회 모바일 홈페이지 어플리케이션

    동탄명성교회 모바일 홈페이지 어플리케이션 동탄명성교회 모바일 홈페이지 어플리케이션 입니다. 동탄명성교회 홈페이지의 모든 것을 모바일에서 그대로 이용 하실 수 있습니다. 다운로드 (안드로이드) 다운로드 #1 : [구글 Play 스토어] (마켓에 "동탄명성교...
    Date2014.10.15 By관리자 Views18046
    read more
  3. No Image

    [교회사] 마르틴 루터의 종교개혁

    마르틴 루터의 종교개혁 마르틴 루터가 명실공히 종교개혁의 선두주자로 나타났을 때 유럽은 여러모로 루터에게 유리한 형편에 놓여있었다. 당시 유럽의 중심은 신성로마제국, 프랑스, 영국, 스페인 그리고 이탈리아였다. 다시 말하자면 전 유럽의 막대한 권력...
    Date2017.02.17 By갈렙 Views874
    Read More
  4. No Image

    [교회사] 마르틴루터의 종교 개혁 3대논문

    마르틴루터의 종교 개혁 3대논문 1.들어가는 말 이 논문은 종교 개혁자 말틴 루터(1483-1546)가 심혈을 기울여 쓴 매우 의의 있는 글 가운데 하나이며 그의 생애중 가장 중요한 시기에 이루어진 것이기도 하다. 특히 이내용은 16세기 초기의 그리스도계를 개혁...
    Date2017.02.17 By갈렙 Views849
    Read More
  5. No Image

    [교회사] 5개의 "오직"

    [Five Solas] Sola Scriptura (오직 성경) Solus Christus (오직 그리스도) Sola Gratia (오직 은혜) Sola Fide (오직 믿음) Soli Deo Gloria (오직 하나님께 영광) .. 다섯 솔라(Five Solas)는, 종교 개혁 때 처음으로 대두된 기독교의 다섯 가지 표어로, 라...
    Date2017.02.17 By갈렙 Views889
    Read More
  6. No Image

    [성경] "오직 믿음"이라는 말의 "오직"이라는 말은 헬라어성경에는 없다

    "오직 믿음"의 "오직"은 신약성경 "헬라어 본문"에는 없다. 루터가 종교 개혁을 할 때 다음 세 가지를 강조하였다. 1. 쏠라 피데(Sola Fide: 오직 믿음) 2. 쏠라 그라치아(Sola Gratia: 오직 은혜) 3. 쏠라 스크립투라(Sola Scriptura: 오직 성경) 그런데 우리...
    Date2017.02.17 By갈렙 Views1713
    Read More
  7. No Image

    [교회사] "오직 믿음"은 어디에서 왔을까?

    솔라 피데(Sola fide=오직 믿음), 솔라 그라치아(sola gratia=오직 은혜), 솔라 스크립투라(sola scriptura=오직 성경) Sola fide=Faith alone(sola=오직, fide=믿음). 마르틴 루터(1483~1546) 개신교와 로마 가톨릭교를 갈라놓은 근본적 차이점은 루터에 의하...
    Date2017.02.16 By갈렙 Views897
    Read More
  8. No Image

    [역사] 루터의 95개조 반박문(라틴어)

    Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 1 Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum Martinus Luther Disputatio pro declaratione virtutis indulgentiarum 95 Theses 31 octobris 1517 Amore et studio elucidande veritatis hec...
    Date2017.02.12 By갈렙 Views1077
    Read More
  9. No Image

    [역사] 루터의 95개조 반박문(English)

    M. Luther's 95 Theses Out of love for the truth and the desire to bring it to light, the following propositions will be discussed at Wittenberg, under the presidency of the Reverend Father Martin Luther, Master of Arts and of Sacred Theology...
    Date2017.02.12 By갈렙 Views6169
    Read More
  10. No Image

    [교회사] 회당예배의 순서 중 기도문(쉐모네 에스레)

    쉐모네 에스레(Shemoneh Esreh) 기도문 유대인들이 회당 예배를 발전시키면서 하나님께 드리던 기도문이다. 이 기도문은 총 18개로 되어 있는데 이것이 언제 만들어졌는지는 확실하지 않으나 2세기 초엽 110년경에 랍비 히몬 하파콜리에 의하여 최종적으로 개...
    Date2017.02.10 By갈렙 Views1471
    Read More
  11. No Image

    [예배] 회당의 기원과 예배

    회당의 기원과 예배 Origin and Worship of Synagogue 조동호 목사 차례 1. 회당의 기원 2. 회당의 구조 3. 회당의 직원들 4. 회당 예배 각주 1. 회당의 기원 성전은 하나 뿐이다. 기록에 의하면, 이집트와 바벨론에 성전이 있었다고는 하나, 이들은 인정할 수...
    Date2017.02.10 By갈렙 Views1086
    Read More
  12. No Image

    [책] 돌이켜 회개하라(조셉 얼라인) 중에서

    조셉 얼라인의 “돌이켜 회개하라” 중에서 조셉 얼라인은 "회개의 문을 통과하지 않고 천국에 들어간 사람은 지금까지 없었고 앞으로도 그러할 것이다. 회개는 높은 수준의 신앙에 오른 일부 그리스도인들의 전유물이 아니다. 구원받은 사람은 누구나 겪어야 할...
    Date2017.01.30 By갈렙 Views1068
    Read More
  13. [자료] 십계명의 구분(개신교, 카톨릭, 유대교)

    Date2017.01.24 By갈렙 Views694
    Read More
  14. No Image

    [신학] 예정론에 대한 바른 이해

    예정설을 바르게 이해하자~ (예정설에 대한 바른 시각) 영무 이웃추가 | 2009. 5. 2. 13:56 [예정의 개념] 자유의지와 예정설의 모순은 이해하기 힘든 부분중에 하나다. 그런데 "예지"와 "예정"을 구분할 때 이 문제는 자연스럽게 이해가 된다 예정설에서 가장...
    Date2017.01.13 By갈렙 Views563
    Read More
  15. No Image

    [신학] 인간의 자유의지 논쟁(구원과 인간의 자유의지와의 상관관계)[펌]

    자유의지 논쟁 (구원과 인간의 자유의지와의 관계) 영무 이웃추가 | 2009. 4. 13. 16:41 자유의지 논쟁이란 인간의 자유의지에 대하여 논의하는 몇 가지 논쟁을 말한다... 첫째가 인간에게 자유의지가 존재하고 있는가 하는 문제이고, 둘째는 이 자유의지가 인...
    Date2017.01.13 By갈렙 Views1172
    Read More
  16. [조사] 2015년 개신교가 최대의 종교가 되다(968만명)

    개신교인 늘고 불자 줄고… ‘왜?’ 원인분석 나선 종교계 차은경 기자 | anbu116@newscj.com 2016.12.30 15:39:10 http://www.newscj.com/news/articleView.html?idxno=396932 ▲ ⓒ천지일보(뉴스천지) 개신교, 예상 밖 결과에 현상분석 나서 ‘이단’과 ‘가나안 성...
    Date2017.01.05 By갈렙 Views569
    Read More
  17. [역사] 일제시대(1921년) 2%의 기독교와 (1995년) 26%의 기독교

    2%의 기독교와 26%의 기독교 http://bhang813.egloos.com/1876602 다음은 1922년 2월 15일자 기독신보에 실려 있는 교회 통계이다. 조선기독교회통계표 -신도 총계와 교역자 총계 1921년 선교사연합회에서 작성한 통계표 장로교 및 감리교인 총계 24만명(1920...
    Date2017.01.05 By갈렙 Views3475
    Read More
  18. No Image

    [위경] 욥의 유언(Testament of Job)

    Testament of Job the blameless, the sacrifice, the conqueror in many contests.Book of Job, called Jobab, his life and the transcript of his Testament.Translated by M. R. James -Revised English by Jeremy Kapp- Chapter 1 1 On the day he became...
    Date2017.01.03 By갈렙 Views2186
    Read More
  19. No Image

    오바마, “동성애 반대하는 기독교인은 미국의 적”

    오바마, “동성애 반대하는 기독교인은 미국의 적”피츠버그 신학대의 교수이며 “성경과 동성애”(The Bible and Homosexual Practice)의 저자인 로버트 A.J. 개그넌(Robert A. J. Gagnon) 박사는 “오바마 대통령, 보수적 기독교인 정부의 적이며 편견 심하다고 ...
    Date2017.01.02 By갈렙 Views641
    Read More
  20. No Image

    [성경] 요한계시록 2~3장에 나오는 소아시아 일곱교회 정리하기

    소아시아의 일곱 교회 요한계시록에 언급된 소아시아 일곱 교회와 이들 교회들이 예수 그리스도로부터 받은 메시지를 살펴보자. 이 일곱 교회와 그들이 받은 메시지는 초대교회들뿐만 아니라 그리스도의 재림 전까지 계속 하나님 나라 건설에 힘쓰게 될 이 땅...
    Date2016.12.30 By갈렙 Views1783
    Read More
  21. No Image

    [교회사] 신사참배거부운동

    신사참배거부운동( 神社參拜拒否運動) 1930년대에 들어 일제가 대륙침략을 재개하면서 이를 뒷받침할 사상통일을 이룩하기 위해서 각종 행사를 개최하고 기독교계 사립학교에까지 신사참배를 강요하기 시작하자 이에 반대하는 교역자와 신도들이 서로 연대를 ...
    Date2016.12.29 By갈렙 Views576
    Read More
  22. [역사] 예수님 당시의 로마 황제, 유대 왕, 유대 총독

    Date2016.12.17 By갈렙 Views1294
    Read More
Board Pagination Prev 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 48 Next
/ 48
방문을 환영합니다.